1. 1

    MAKLUMAT ADUAN

  2. 2

    LAMPIRAN

  3. 3

    SEMAKAN ADUAN

  4. 4

    AKUAN PENERIMAAN

Peringatan

"Kementerian Perdagangan Dalam Negeri Dan Kos Sara Hidup (KPDN) boleh untuk tidak melayan sebarang aduan yang menggunakan bahasa kesat, lucah, konfrontasi, penghinaan dan/atau tuduhan tanpa asas. KPDN juga tidak akan campur tangan dalam kes-kes aduan yang melibatkan keputusan mana-mana mahkamah/badan arbitrari/seumpamanya serta mana-mana pertikaian yang melibatkan masalah peribadi antara syarikat/individu yang tiada kaitan dengan peranan/fungsi agensi KPDN."
Bantuan?


Saya mengaku bahawa saya telah membaca dan memahami takrif aduan dan prosedur pengurusan aduan oleh pihak kerajaan Malaysia. Segala maklumat diri dan maklumat perkara yang dikemukakan oleh saya adalah benar dan saya bertanggungjawab ke atasnya.

Kerajaan Malaysia tidak bertanggungjawab terhadap sebarang kehilangan atau kerosakan yang dialami kerana menggunakan perkhidmatan ini di dalam sistem ini.

Semua maklumat akan dirahsiakan dan hanya digunakan oleh Kerajaan Malaysia.

  (Sila sahkan pengakuan anda sebelum meneruskan membuat aduan)

 

Kembali